Handelsbetingelser for Friis Firmagaver

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle ordrer og leverancer fra Friis Firmagaver.

Friis Firmagaver er en platform stillet til rådighed af A Friis & Søn og disse handelsbetingelser gør sig kun gældende ved handel via webshoppen, og ikke privat handel med de enkelte butikker på egne webshops, i fysiske butikker eller på sociale medier.

Henvendelser
Har du spørgsmål til Friis Firmagaver, kan du kontakte A Friis & Søn pr. e-mail: mail@a-friis.dk eller pr. tlf. +45 54 92 05 49. Ved henvendelser om en allerede afgivet ordre, bedes du oplyse ordrenummer samt virksomheden, som I har handlet med.

Ordrebestilling

INTET SALG TIL PRIVATE
Friis Firmagaver er kun tilgængelig for virksomheder. Platformen er skabt til fordel for Business to Business onlinehandel. Det er derfor ikke muligt for privatpersoner at benytte webshoppen.

SALG AF SPIRITUS
Produkter som indeholder Spiritus eller Alkoholiske drikke sælges kun i Danmark, samt til personer, som er fyldt 18 år i henhold til gældende dansk lovgivning:
Den danske lovgivning vedr. køb/salg af alkohol.

Alle ordrebestillinger foregår online på Friis Firmagaver
Friis Firmagaver er en online platform for virksomheder, medarbejdere og gavekoordinatorer.

I kan som virksomhed kun vælge en metode: At give jeres medarbejder lov til at vælge sin egen unikke og lokale julegave, dog inden for den priskategori, som I har besluttet.

Hvordan virker det?
Virksomheden bestiller en ordre ved at udfylde en formular, hvor der tages stilling til medarbejder antal, angivet e-mailadresser og valgt en priskategori, som medarbejderen må have adgang til. Dette gøres via følgende link: https://friisfirmagaver.dk/bestil-julegaver/

Herefter modtager gavekoordinatoren en bekræftelsesmail, hvori der er information om det videre forløb.

Herefter afsender Friis Firmagaver et autogeneret unikt login til hver medarbejder. Medarbejderen har nu mulighed for at logge ind og vælge imellem de gaver, som I har sat til rådighed eller I de priskategorier, som I har valgt. Når medarbejderen har valgt en julegave, og placeret en ordre, så er processen fuldført.

A Friis & Søn lukker for julegavehandlen den 02. November 2025 og har virksomhedens medarbejder IKKE valgt en julegave inden, så vil Friis Firmagaver kontakte gavekoordinatoren.

Der er IKKE et minimum eller maksimum på antal tilmeldte medarbejdere, da dette er en online firmajulegave-webshop for både mindre og store virksomheder.

Der tages forbehold for evt. udsolgte varer. I en sådan situation tilfalder ansvaret butikken, som medarbejderen har handlet med. Friis Firmagaver og A Friis & Søn kan derfor ikke holdes ansvarlig for udbedring af sådanne tilfælde.

Der tages forbehold for taste- og trykfejl, udgåede og udsolgte varer samt force majeure.

Levering
A Friis & Søn sørger for levering til én virksomhedsadresse. Det er desværre ikke muligt for Friis Firmagaver at levere til forskellige virksomhedsadresser, hvorfor ansvaret for videreuddeling tilfalder jer som virksomhed.

Fragtprisen er eksklusive prisen pr. ordre, og udgør Dkk. 0,-. inkl. moms pr. leveringssted.

Vi gør opmærksom på, at vi først afsender ordren, når alle medarbejdere har valgt en julegave. I tilfælde af at visse medarbejdere mangler at vælge julegave, så kontakter A Friis & Søn virksomhedens gavekoordinator, som herefter er ansvarlig for at medarbejderne får valgt en julegave.

Forventet levering mellem d. 15-16. december 2025.

Reklamation og bytteregler
Eventuelle fejl eller mangler ved produkter leveret af Friis Firmagaver skal gøres opmærksom på i rimelig tid efter, at varen er modtaget. Det er kundens pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Eventuel reklamation skal altid ske til butikken, hvor varen er forhandlet. Friis Firmagaver henviser til almen lovgivning på området, som også gør sig gældende ved online handel på Friis Firmagaver. A Friis & Søn og Friis Firmagaver kan ikke holdes ansvarlig for ovenstående.

Bemærk dog at gaver, der indeholder fødevarer, ikke er omfattet af dette og tages ikke retur/ombyttes.

Medarbejderen har mulighed for at bytte gaven i butikken, hvis de ønsker en anden vare. Gaven kan KUN ombyttes for købsværdien, og ikke den oplyste gaveværdi på Friis Firmagaver

Virksomheder og medarbejdere kan ikke returnere varer til Friis Firmagaver efter køb. Der er endvidere ingen fortrydelsesret for virksomheden for varer købt på Friis Firmagaver

Pris og betaling
Alle priser er inkl. moms. Betaling for ordren som virksomheden placerer, betales via en faktura, som fremsendes pr. e-mail til virksomhedens gavekoordinator.

Betaling
Vi EAN fakturer til det offentlige og andre institutioner efter ønske.
Alle andre modtager en faktura.
Betales der ikke rettidigt efter faktura, pålægges et rykkergebyr DKK 100 pr. rykker. Betales der ikke efter 2. rykker, overgår kravet til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved forsinket betaling pålægges desuden rente i henhold til rentelovens bestemmelser.

Personoplysninger
Shopsystemet anvender cookies til styring af indholdet i bestillingsmodulet. Ved at bekræfte vores handelsbetingelser giver du som bruger samtykke til lagring af disse cookies på din pc, tablet, smartphone eller lignende, når du gennemfører en bestilling.

Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.

Under et køb udbeder vi os navn, firma, telefonnummer og mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Ved at godkende vores handelsbetingelser accepteres Friis Firmagaver‘s persondatapolitik som henviser til A Friis & Søn.