Ofte stillede spørgsmål
Der kan være mange spørgsmål, når man sidder og skal udvælge sin firmajulegaveleverandør. Vi har forsøgt at samle lidt af de spørgsmål, vi løbende bliver stillet.
Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så tag endelig fat i os enten via e-mail: mail@a-friis.dk eller via telefon: +45 54 92 05 49.
I bestiller en ordre ved at udfylde en formular med Firmanavn, Adresse, Kontaktperson (Gavekoordinator), E-mail, Telefonnummer og eventuelt EAN-nummer.
Formularen finder I her: https://friisfirmagaver.dk/bestil-julegaver/
Herefter skal du udfylde formularen over medarbejdere. I formularen kan man tilføje op til 100 medarbejdere. Har I flere end 100, bedes I kontakte A Friis & Søn, som vil sende jer en Excel-skabelon. Denne udfyldes med medarbejdernes fulde navn, e-mail og priskategori, og sendes til mail@a-friis.dk.
Når formular eller skabelon er udfyldt og afsendt, modtager medarbejderne et unikt login og kan vælge deres egen julegave.
Som gavekoordinator får du også et unikt login, så du kan sikre, at alle medarbejdere har valgt en julegave inden deadline. Husk at tilføje dig selv, hvis du også vil vælge gave.
Der kan vælges mellem følgende priskategorier: 300, 500, 700, 1000 og 1200 kr. Betaling sker pr. faktura, som fremsendes til gavekoordinatoren.
Når medarbejderen har valgt en julegave og placeret en ordre, er processen fuldført.
Din Handelsstandsforening lukker for julegavehandlen den 02. November 2025. De medarbejdere, som ikke har valgt julegave d. 02. November 2025, vil få tildelt en "Indsæt dit gavevalg her" fra Friis Firmagaver.
Der er intet minimum eller maksimum antal medarbejdere. Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl og force majeure.
Friis Firmagaver sørger for levering til én virksomhedsadresse. Det er desværre ikke muligt at levere til flere adresser – ansvaret for videreuddeling tilfalder virksomheden.
Fragtprisen udgør DKK 0,- inkl. moms pr. leveringssted.
Vi sender først ordren, når alle medarbejdere har valgt gave. Mangler nogen, kontakter A Friis & Søn gavekoordinatoren.
Forventet levering mellem 15-16. december 2025.
- At alle e-mails er skrevet korrekt.
- At alle medarbejdere har fået en priskategori.
- At der er kolonneoverskrifter: Medarbejder navn, E-mail og Priskategori.
Tjek din spam-/uønsket mappe. Hvis den ikke er der, kontakt os på mail@a-friis.dk eller telefon: +45 54 92 05 49.
Log ind som gavekoordinator og se medarbejderlisten:
- Hvis de står der, kan du gensende mailen fra din oversigt.
- Hvis ikke, kan Friis Firmagaver hjælpe.
Kontakt supporten via mail@a-friis.dk eller +45 54 92 05 49.
Fejl eller mangler ved produkter skal anmeldes til butikken, hvor varen er købt. Friis Firmagaver henviser til gældende lovgivning.
Bemærk: Gaver med fødevarer tages ikke retur.
Medarbejderen kan bytte gaven i butikken for købsprisen (ikke gaveværdi). Virksomheder og medarbejdere kan ikke returnere varer til Friis Firmagaver. Der er ingen fortrydelsesret for køb på Friis Firmagaver.
Alle priser er inkl. moms. Betaling sker via faktura sendt til gavekoordinator eller med kortbetaling.
Vi fakturerer via EAN til det offentlige og institutioner efter ønske. Andre modtager en almindelig faktura.
Ved manglende betaling pålægges rykkergebyr DKK 100 pr. rykker. Efter 2. rykker overgår kravet til inkasso med yderligere gebyrer. Renter tillægges jf. renteloven.
Shopsystemet anvender cookies til styring af bestillingsmodulet.
Ønsker du senere at slette disse, kan det ske via browserindstillingerne.
Vi indsamler navn, firma, telefonnummer og e-mail til brug for ordrebehandling. Ved at godkende handelsbetingelserne accepteres Friis Firmagaver’s persondatapolitik, som henviser til A Friis & Søn.
Vi skal bruge navn, e-mail og priskategori på alle medarbejdere.
Dette sikrer korrekt indpakning med navn, og at hver medarbejder får et individuelt link til bestilling.
Ja – der gælder særlige regler for firmajulegaver. Se mere på SKAT’s hjemmeside her.
Ja, forskellige medarbejdere kan have forskellige priskategorier. Husk at alle skal have angivet én.
Ja, medarbejderne kan vælge fra flere priskategorier, men ikke for mere end det tildelte beløb. Ubrugte beløb doneres til juleaktiviteter i A Friis & Søn.
Flere medarbejdere kan tilføjes via gavekoordinators konto. Ønsker I at mindske antallet, kontakt A Friis & Søn via mail@a-friis.dk eller +45 54 92 05 49.
Når systemet har oprettet medarbejderne, modtager de et link direkte i mailboksen.
Ja. Gavekoordinatoren kan via admin-login se både sin egen ordre og alle medarbejdernes.
Vi sender altid fra mail@a-friis.dk. Login og adgangskoder sendes pr. e-mail.
Medarbejderen modtager en e-mail med information om, at de kan vælge deres julegave på Friis Firmagaver.